تولیدکننده مواد اولیه کامپوزیت و فایبرگلاس
دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

هاردنر بتن چیست؟

هاردنر بتن
چکیده این مطلب:

فهرست این محتوا: پنهان 1) هاردنر بتن چیست؟ 2) چگونه بفهمیم کف بتنی ما به هاردنر نیاز دارد یا خیر؟ 3) نکات قابل‌توجه در هاردنر ….

نویسنده: حیدر فیلی منتشر شده در: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ 935 بازدید

هاردنر بتن چیست؟

هاردنر بتن؛ اصولاً بتن محکم است، اما برای محیط‌های خاص، کافی نیست. بتن باگذشت زمان فرسوده می‌شود. طول عمر بستگی به استفاده و نگهداری از کف بتنی شما دارد. هاردنرها و متراکم کننده‌های بتن برای جلوگیری از فرسودگی زودرس کف استفاده می‌شود. این محصولات از طریق فرآیند یکنواخت شدن و آب‌بندی از کف‌پوش بتنی محافظت، حفظ و تقویت می‌کنند. این مقاله در مورد هاردنر بتن اطلاعات مفیدی را در اختیار شما می‌گذارد.

هاردنر بتن یک درزگیر دائمی و شفاف است که از بتن زیرین در برابر آسیب‌های ناشی از مواد شیمیایی و آلاینده‌ها محافظت می‌کنند. هاردنرهای مایع بتن وقتی روی بتن اعمال می‌شوند، واکنش شیمیایی ایجاد می‌کنند و در منافذ نفوذ می‌کنند. هاردنر ها به‌عنوان یک چسب قوی برای پوشش‌های مختلف کف و عملیات سطح عمل می‌کنند.

هاردنر بتن

هاردنر بتن

چگونه بفهمیم کف بتنی ما به هاردنر نیاز دارد یا خیر؟

قبل از استفاده از هاردنر بتن موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اگر از کف بتنی در یک محیط صنعتی یا ساختمان انبار یا حتی یک محیط خرده‌فروشی با ترافیک سنگین استفاده می‌شود، هاردنر توصیه می‌شود. وقتی کف‌پوش سخت کار می‌کند، خطر آسیب قابل‌توجهی وجود دارد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که تجهیزات و چرخ‌های خودرو با کف‌پوش بتنی در تماس باشند، ترافیک عابر پیاده ثابت باشد یا ترکیبی از این دو باشد. هاردنرهای مختلف بتن بر اساس استفاده سبک، متوسط ​​یا سنگین مشخص می‌شوند.

به‌طورکلی کف‌پوش بتنی دوام بالایی دارد. افزایش طول عمر کف شما به عواملی مانند استحکام بستر، آماده‌سازی مناسب سطح و نگهداری مداوم بستگی دارد. هر کسب‌وکاری موقعیت منحصربه‌فردی دارد که باید در نظر گرفته شود.

برای مثال: چه مدت در ساختمان فعلی خودخواهید بود، بودجه تعمیر و نگهداری شما چقدر است و انتظار دارید برای هزینه اولیه طبقه چه چیزی بپردازید.

هاردنر بتن یک ماده شیمیایی با ویسکوزیته پایین و درجه‌یک است که به‌طور خاص برای آب‌بندی و سخت شدن سطوح بتنی فرموله شده است.

هاردنر، کف‌های بتنی را بانفوذ به داخل بتن آب‌بندی و سفت می‌کند تا سطحی مقاوم بدون گردوغبار با مقاومت بهتر ایجاد کند.

نکات قابل‌توجه در هاردنر بتن

  •  پوشیدن دستکش، چکمه و عینک محافظ همیشه در طول استفاده ضروری است.
  • سطوح باید تمیز، خشک و عاری از روغن، رنگ یا پولیش باشند تا اثربخشی این محصول به حداکثر برسد.
  • فراموش نکنید، هاردنر بتن برای سنگ‌کاری یا بتن رنگی استفاده نمی‌شود. نباید روی بتن‌هایی که کمتر از 28 روز از عمر آن می‌گذرد استفاده شود.
  • از تماس چشمی خودداری کنید، از محافظ چشم و صورت استفاده کنید. در صورت تماس بلافاصله چشم‌ها را با آب سرد و تمیز فراوان به مدت 15 دقیقه شستشو دهید و به پزشک مراجعه کنید.
  • از تماس طولانی‌مدت باپوست خودداری کنید.
  • پس از استفاده دست‌ها را با آب و صابون کاملاً بشویید.
  • دور از دسترس کودکان نگه‌دارید.
  • برخی از افراد نسبت به سایرین نسبت به محصولات شیمیایی حساس‌تر هستند پس مراقب باشید.

شرایط نگهداری هاردنر بتن

در شرایط خشک و خنک در ظرف دربسته با دمای 5 تا 30 درجه سانتی‌گراد نگهداری شود. (از یخ‌زدگی محافظت کنید)

ماندگاری هاردنر بتن

تا 24 ماه در صورت نگهداری طبق دستورالعمل سازنده.

هاردنر بتن در انواع مختلف و به شکل محلول در آب، در بازار موجود است. اضافه شدن این هاردنر به سطح بتن، باعث سخت‌تر شدن و بالا رفتن دوام بتن می‌گردد. هاردنر بتن اگر به‌صورت مناسب انتخاب شود و اجرای آن دقیق باشد، می‌تواند بهبود قابل‌توجهی در مقاومت بتن در برابر واکنش‌های شیمیایی و فرسایش ایجاد کند. برخی کف‌پوش‌ها در اثر گذشت زمان دچار تغییرات ظاهری و رنگی می‌شوند. هاردنر از بروز چنین تغییرات و زردرنگ شدن کف‌پوش یا بی‌رنگ شدن آن جلوگیری می‌کند. انواع دیگر هاردنر بتن نیز به شکل پودری موجود است که باید پیش از استفاده در آب حل شوند. نسبت‌های آب به پودر مخلوطی در دستورالعمل‌های ارائه‌شده توسط کارخانه‌های تولیدکننده این مواد آمده است.

هاردنر بتن کف

هاردنر بتن کف

انواع هاردنر بتن عبارت هستند از:

  • هاردنرهای مایع
  • هاردنرهای پودری

در کجا از هاردنر بتن مایع استفاده می‌شود؟

متداول‌ترین کاربردها شامل کف‌های صنعتی با ماله سخت، بتن صیقلی (قبل از پرداخت) و بتن تزئینی (قبل از رنگ‌آمیزی تزئینی) است. مایع سخت و براق‌کننده سطح بتن همچنین قبل از استفاده از مواد آب‌بند کننده استفاده می‌شوند زیرا چسبندگی و عملکرد محصول را افزایش داده و نفوذپذیری بتن را کاهش می‌دهند.

هاردنر سطوح بتنی مایع برای استفاده در هر جا که سطوح سخت شده، مقاوم در برابر گردوغبار و مقاوم در برابر مواد شیمیایی و سایش نیاز باشد، توصیه می‌شود.

هاردنرهای پودری

سطح و ویژگی‌های پودر هاردنر بتن

تمام طبقات تجاری، تولیدی و انباری به سطوحی باکیفیت بالا نیاز دارند که علاوه بر دوام و مقاومت سایشی بالا، در برابر گردوغبار مقاوم بوده و نفوذپذیری کم و ایمنی بالایی داشته باشد. در بیشتر کاربردهای صنعتی، به کار بردن هاردنر پودری، بهترین گزینه است زیرا نسبت قیمت و عملکرد آن‌ها در مقایسه با عملیات یا پرداخت‌های رایج بتن بسیار بهتر است و علی رقم قیمت ارزان‌تر، مقاومت بیشتری ایجاد می‌کنند.

ویژگی‌های هاردنر پودری

  • صرفه‌جویی در زمان نصب
  • افزایش دوام
  • بهبود ایمنی کشش
  • گزینه‌های زیبایی‌شناختی
  • صرفه‌جویی کلی که می‌تواند برای کارهای اجرایی بسیار مناسب باشد.

خرید هاردنر بتن

برای خرید هاردنر بتن باید علاوه بر قیمت هاردنر بتن، به مشخصات آن نیز توجه نمایید. شرکت شیمی افسون با فروش هاردنرهای بتن متنوع باقیمت‌های مناسب و مشاوره‌ی تخصصی در این زمینه در خدمت شماست تا به شما برای یافتن بهترین قیمت و خرید هاردنر بتن مناسب کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 13 =