تولیدکننده مواد اولیه کامپوزیت و فایبرگلاس
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

هاردنر رنگ خودرو چیست ؟ کاربرد و شرایط نگه داری

هاردنر رنگ خودرو
چکیده این مطلب:

فهرست این محتوا: پنهان 1) هاردنر رنگ خودرو چیست؟ 2) چگونه از هاردنر رنگ ماشین استفاده کنیم؟ 3) چه اتفاقی می‌افتد وقتی هاردنر زیادی را ….

نویسنده: حیدر فیلی منتشر شده در: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ 925 بازدید

هاردنر رنگ خودرو چیست؟

هاردنر رنگ خودرو درواقع، نقش کاتالیزوری ایفا کرده و انعطاف‌پذیری بیشتری در هنگام استفاده ایجاد می‌کند. برای استفاده از هاردنر رنگ ماشین اغلب آن را با مقداری رنگ یا بتونه مخلوط می‌کنند و سپس مورداستفاده قرار می‌دهند. درزمینهٔ ترمیم رنگ خودرو استفاده از انواع هاردنرها در بدنه خودروها امری طبیعی است. با این روش در رنگ خودرو جلا و براقیت خاصی ایجاد خواهد شد. با کاربرد هارنر رنگ خودرو زیبایی رنگ قسمتی که آسیب‌دیده است، دوباره به شکل اولیه خود بازمی‌گردد.

همان‌طور که می‌دانید استفاده از هاردنر در خودرو فرایندی کاملاً پیچیده بوده و باید توسط افراد متخصص انجام پذیرد. هاردنرهای مخصوص رنگ خودرو باید دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و در صورت اصل و باکیفیت بودن انتخاب بسیار مناسبی برای ترمیم رنگ خودروهای آسیب‌دیده محسوب می‌شوند.

هاردنر رنگ خودرو یکی از انواع هاردنر است که برای قوام دادن به رنگ استفاده می‌شود. محلولی سازگار با محیط‌زیست که به رنگ اضافه می‌شود تا آن را سفت و محکم کرده و برای استفاده در کنار جاده‌ها مناسب‌تر کند. این هاردنر رنگ‌های آکریلیک و لاتکس را به‌سرعت سفت می‌کند. استفاده از هاردنر رنگ باعث می‌شود رنگ‌آمیزی ساختمان و همین‌طور خشک شدن رنگ زمان کمتری طول بکشد.

هاردنر رنگ خودرو

هاردنر رنگ خودرو

چگونه از هاردنر رنگ ماشین استفاده کنیم؟

یک قانون کلی این است که 25% تینر باید با نسبت رنگ هاردنر 2:1 اضافه شود. هنگام پر کردن ظرف، بهتر است آن را کاملاً پر نکنید. مطمئن شوید که سطح کار نقاشی عاری از گردوغبار، ذرات و خط و خش باشد.

چه اتفاقی می‌افتد وقتی هاردنر زیادی را در رنگ خودرو بریزیم؟

اگر نسبت اختلاط نادرست مخلوط شود یا اگر از فعال‌کننده/هاردنر بیش‌ازحد استفاده شود، ممکن است در طول فرآیند تکمیل، ایرادی پیش بیاید. عیوب سطحی مانند ترک‌خوردگی ممکن است زمانی رخ دهد که فرآیند اعمال و پخت در محیطی با حرارت یا رطوبت بالا انجام شود.

کاربردهای هاردنر رنگ خودرو

  • به‌عنوان جز دوم رنگ‌ها استفاده می‌گردد.
  • به‌عنوان کیلر کاربرد دارد.
  • در آسترهای آکریلیک پلی یورتان کارایی دارد.

ویژگی و خواص هاردنر رنگ خودرو

  • خشک شدن بسیار سریع از خواص مطلوب این هاردنرهاست.
  • در برابر مواد شیمیایی و رطوبت مقاومت بالایی دارند.
  • بر روی کلیه سطوح ساخته‌شده از چوب، سیمان، فلز، بتن، گچ، شیشه‌ و سنگ قابل‌استفاده هستند.
  • از ایجاد خط و خش بر روی سطوح مختلف پیشگیری می‌کنند.
کاربرد هاردنر رنگ خودرو

کاربرد هاردنر رنگ خودرو

محافظت و نگهداری هاردنر رنگ خودرو

استفاده از هاردنر رنگ خودرو مزایای مختلفی دارد؛ اما باید در نگهداری و استفاده از آن نیز دقت کنید.

  • این ترکیبات (هاردنر رنگ خودرو) در حالت بخار و مایع قابلیت اشتعال دارند.
  • هاردنر ها ممکن است خواب‌آلودگی و سرگیجه ایجاد کنند.
  • برای ریه خطرناک بوده و باید از استشمام آن‌ها پرهیز نمود.
  • این نوع از هاردنر برای پوست خطرناک بوده و ممکن است موجب آلرژی و سوزش پوست گردد؛ بنابراین باید از تماس آن باپوست پیشگیری نمود.
  • هم‌چنین باید در انبارهایی با تهویه مناسب و خنک نگهداری شوند.
  • هاردنر باید دور از گرما نگهداری شود.
  • از کاربرد هاردنر رنگ خودرو در محیط‌های گرم و قابل‌احتراق اجتناب نمایید.
  • از سیگار کشیدن در حین کار با این محصولات خودداری نمایید.
  • این محصول نباید تنفس شود. در صورت وارد شدن این ترکیبات به دستگاه تنفس و ریه‌ها به‌سرعت به محل باز رفته و هوای تازه استشمام نمایید.

قیمت هاردنر رنگ خودرو چقدر است؟

قیمت هاردنر رنگ خودرو با توجه به نوع هاردنر و مواد به‌کاررفته در تهیه آن متفاوت خواهد بود. همچنین در یک نوع مشخص از هاردنر، هر چه مقدار رنگ موجود درون جعبه‌رنگ بیشتر باشد، قیمت هاردنر رنگ بیشتر خواهد بود. قبل از اقدام به تهیه هاردنر رنگ، حتماً از قیمت آن و تناسب آن با کاربرد مدنظرتان مطمئن شوید.

این محصولات در حجم‌ها و وزن‌های مختلفی در بازار عرضه می‌گردند. هرچه وزن محصولات عرضه‌شده در بازار بیشتر باشد، بدیهی است که از قیمت‌های بالاتری نیز برخوردار خواهند بود. از طرفی در بازار ایران انواع هاردنر های خارجی و ایرانی عرضه می‌گردند. هاردنر های وارداتی یا خارجی نسبت به نمونه‌های مشابه داخلی از قیمت‌های بیشتری برخوردار هستند.

برای اطلاع از قیمت هاردنر رنگ خودرو می‌توانید از طریق سایت یا تلفن‌های درج‌شده، با همکاران ما در شرکت شیمی افسون در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + پانزده =