تولیدکننده مواد اولیه کامپوزیت و فایبرگلاس
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آموزش رزین اپوکسی بدلیجات

آویز آموزش رزین اپوکسی بدلیجات
چکیده این مطلب:

فهرست این محتوا: پنهان 1) آموزش رزین اپوکسی بدلیجات 2) راهنمای گام‌به‌گام جواهرات رزینی 2.1) لوازم موردنیاز برای زیورآلات رزینی (آموزش رزین اپوکسی بدلیجات) 2.2) ….

نویسنده: حیدر فیلی منتشر شده در: ۰۹ تیر ۱۴۰۱ 1,416 بازدید

آموزش رزین اپوکسی بدلیجات

در این مقاله نحوه ساخت جواهرات با رزین (آموزش رزین اپوکسی بدلیجات) را با استفاده از قالب‌ها یا روکش‌هایی که تا حدودی شبیه قالب هستند، توضیح خواهیم داد. اگر می‌خواهید ساخت جواهرات رزینی بدون قالب را یاد بگیرید، می‌توانید از تکنیک ریختن رزین استفاده کنید. برای یادگیری نحوه استفاده از رزین از این طریق، با ما همراه شوید.

رزین یک ترکیب شیمیایی است که از دو قسمت تشکیل‌شده است: قسمت a که رزین است و قسمت b که هاردنر است. هر دو قسمت مایع هستند، اما وقتی باهم مخلوط می‌شوند جامد می‌شوند. رزین‌ها انواع مختلفی دارند (رزین اپوکسی، رزین پلی‌استر و رزین UV) و فرآیند سخت شدن بسته به نوع رزین بین 24 تا 72 ساعت طول می‌کشد. پس از خشک شدن، رزین غیر سمی، سخت، براق و ضد آب است.

بدلیجات رزینی به هر نوع جواهراتی گفته می‌شود که با رزین ساخته می‌شود – اگرچه آویزها و گوشواره‌ها محبوب‌ترین هستند. هنگامی‌که اشیایی مانند گل‌ها، زرق‌وبرق، مهره‌ها یا سنگ‌های قیمتی در داخل رزین جامد می‌شوند، به این فرآیند ریخته‌گری می‌گویند. رزین همچنین می‌تواند با سایر مواد جواهرات، مانند چوب یا تصاویر، برای ایجاد یک پوشش محافظ استفاده شود.

آویز آموزش رزین اپوکسی بدلیجات

آویز آموزش رزین اپوکسی بدلیجات

راهنمای گام‌به‌گام جواهرات رزینی

مرحله 1: جمع‌آوری مواد

 لوازم موردنیاز برای زیورآلات رزینی (آموزش رزین اپوکسی بدلیجات)

لوازم آموزش رزین اپوکسی بدلیجات

لوازم آموزش رزین اپوکسی بدلیجات

برای شروع فرآیند به این مواد نیاز دارید:

  • رزین اپوکسی
  • آزادسازی قالب و حالت‌دهنده
  • قالب‌های پلاستیکی یا سیلیکونی
  • کاغذ مومی
  • قاشق غذاخوری (برای اندازه‌گیری)
  • ظرف پلاستیکی برای مخلوط کردن
  • چوب بستنی
  • اشیاء برای ست کردن در رزین (آب‌نبات، زرق‌وبرق، ماسه، نقاشی، عکس، نخ و غیره)
  • موچین
  • سینی‌های آویز
  • یافته‌های جواهرات
  • دم‌باریک
  • چسب نگهدارنده سریع
  • سشوار (اختیاری)

مراحل انجام (آموزش رزین اپوکسی بدلیجات)

مرحله 2: قالب را آماده کنید.

یکی از چیزهای مهم در مورد کار با قالب‌های رزین این است که می‌توان آن‌ها را تا زمانی که به‌درستی از آن‌ها مراقبت کرد استفاده مجدد کرد. قبل از شروع فرآیند پخت رزین، قالب‌ها باید تمیز و آماده شوند. این کار را با شستن آن‌ها با صابون و آب گرم انجام دهید تا مطمئن شوید که هیچ ذره‌ای باقی نمی‌ماند. از رهاسازی قالب و نرم‌کننده برای اسپری کردن قالب‌ها استفاده کنید – این کار باعث می‌شود زمانی که آماده برداشتن شکل‌ها هستید، آزادسازی آسان‌تر شود. قبل از قرار دادن هرگونه اقلام یا رزین در داخل، باید مطمئن شوید که قالب‌ها خشک‌شده‌اند.

می‌توانید از انواع قالب‌ها استفاده کنید. مطمئن شوید که پلاستیک یا سیلیکونی که استفاده می‌کنید انعطاف‌پذیر باشد تا به‌راحتی شکل‌های رزین در هنگام پخت آزاد شوند. اگر از سطح دیگری برای پر کردن با رزین استفاده می‌کنید، مانند تریوت، اسپری رهاسازی و حالت‌دهنده ضروری نیست زیرا می‌خواهید رزین خشک شود و برای همیشه بماند!

مرحله 3: رزین را مخلوط‌کنید.

برای مخلوط کردن، از دو بطری مختلف استفاده خواهید کرد: رزین و هاردنر. مقدار مساوی از هر دو را اندازه بگیرید، پس از اندازه‌گیری، با یک چوب بستنی در یک ظرف پلاستیکی کوچک مخلوط‌کنید. با سرعت آهسته و پیوسته به مدت دو دقیقه مخلوط‌کنید. برای به حداقل رساندن حباب در مخلوط رزین ضروری است که به‌آرامی هم بزنید. هنگامی‌که رزین مخلوط شد، شما یک‌زمان 30 دقیقه‌ای برای شروع ریختن و تنظیم اشیاء خود خواهید داشت.

مرحله 4: قالب‌ها و سینی‌های آویز را پرکنید.

قبل از اینکه بتوان رزین را برای پخت اضافه کرد، باید اشیاء را به قالب یا سینی آویز اضافه کرد. جالب‌ترین قسمت همین‌جاست! تقریباً هر چیزی را می‌توان در رزین پخت. ازآنجایی‌که بیشتر قالب‌ها کوچک هستند، بهتر است اشیاء کوچکی را پیدا کنید که به‌راحتی جا می‌شوند.

گل آموزش رزین اپوکسی بدلیجات

گل آموزش رزین اپوکسی بدلیجات

مرحله 5: رزین بریزید.

مطمئن شوید که سطحی که روی آن کار می‌کنید با کاغذ مومی پوشانده شده باشد. هنگامی‌که اشیاء در قالب‌ها چیده شدند، به‌سادگی رزین را روی آن بریزید. کمی رزین در قالب‌ها قرار دهید، سپس با اشیاء پرکنید و با ریختن رزین بیشتر روی آن، کار را به پایان برسانید. این امکان توزیع یکنواخت رزین را فراهم می‌کند.

زمانی که رزین ریخته می‌شود، حباب‌های ریز ممکن است ظاهر شوند. برای خلاص شدن از شر این حباب‌ها، می‌توانید از خلال‌دندان برای بیرون آوردن حباب‌ها یا گرمای سشوار استفاده کنید.

مرحله 6: صبر کنید.

هنگامی‌که اجسام رزین به مدت 24 ساعت پخت شدند، آماده بیرون آمدن از قالب خواهند بود! در صورت استفاده از رهاسازی قالب و حالت‌دهنده، این اجسام باید به‌راحتی خارج شوند. اگر اجسام چسبندگی یا رطوبت داشته باشند، احتمالاً به این معنی است که نسبت رزین به هاردنر 1:1 نبوده است.

مرحله 7: کارهای نهایی را اضافه کنید.

پس از خارج شدن اجسام از قالب، برخی از لمس‌های نهایی ممکن است لازم باشد. رزین اضافی اطراف اجسام را می‌توان به‌راحتی برش داد یا سنباده زد. شما می‌توانید از یافته‌های جواهرات برای تکمیل اشیاء رزینی استفاده کنند. داشتن انواع یافته‌ها مانند پایه‌های گوشواره، زنجیر گردنبند، گیره‌ها و درب‌ها، امکان ساخت بسیاری از قطعات مختلف را فراهم می‌کند. به‌سادگی یافته‌ها را با ریختن مقدار کمی رزین وصل کنید و اجازه دهید خود را بگیرد یا از کمی چسب برای قفل‌کردن آن استفاده کنید.

قالب آموزش رزین اپوکسی بدلیجات

قالب آموزش رزین اپوکسی بدلیجات

مرحله 8: استفاده کنید و لذت ببرید.

وقتی همه این مراحل تکمیل شد، شما قطعات هنری و بدلیجات زیبایی خواهید داشت.

کار با رزین کمی به تمرین نیاز دارد، اما هنگامی‌که شما این فرآیند را شروع کنید، مشتاق ساخت زیورآلات رزینی خواهید شد!(آموزش رزین اپوکسی بدلیجات)

2 دیدگاه دربارهٔ «آموزش رزین اپوکسی بدلیجات»
Hana گفت:

مرسی از مطالبتون
خوشحال میشم ی سر به کانالم بزنین
https://t.me/hanarhinestones

حیدر فیلی گفت:

سلام. ممنون از نظر لطف شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =