تولیدکننده مواد اولیه کامپوزیت و فایبرگلاس
پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

حلال رنگ اپوکسی چیست؟

default
چکیده این مطلب:

فهرست این محتوا: پنهان 1) حلال رنگ اپوکسی چیست؟ 2) انواع حلال های رنگ اپوکسی 3) موارد استفاده ازحلال های رنگ اپوکسی 4) کاربردهای حلال ….

نویسنده: حیدر فیلی منتشر شده در: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ 989 بازدید

حلال رنگ اپوکسی چیست؟

حلال رنگ اپوکسی مخلوطی از طرح های هیدروکربن برای رقیق کردن رنگ است. حلال عمدتاً در صنعت پوشش‌ها استفاده می‌شود. برای تراز کردن رنگ ها و پوشش های اپوکسی عالی است. به علت درصد حجمی جامد بالا در رنگ های اپوکسی، برای رقیق کردن ،بایستی از حلال رنگ اپوکسی  استفاده کرد .

تمامی رنگ های اپوکسی پلی آمید جهت رقیق شدن نیاز به حلال اپوکسی دارند و مقدار آن بستگی به ابزار مورد استفاده از رنگ اپوکسی متغیر است.

حلال رنگ اپوکسی

حلال رنگ اپوکسی

انواع حلال های رنگ اپوکسی

مهم ترین انواع حلال رنگ اپوکسی عبارتند از:

حلال رنگ‌های اپوکسی روغنی

و حلال رنگ‌های اپوکسی امولسیونی

حلال رنگ‌های اپوکسی ، حلال هایی هستند که با مواد شیمیایی واکنش داده و با تغییر شرایط فیزیکی و شیمیایی باعث از بین رفتن رنگ می شوند. معمولا محلول های  رقیق نسبت به محلول های غلیظ برای رقیق کردن رنگ و یا رقیق کردن آن در صنعت استفاده می شوند.

موارد استفاده ازحلال های رنگ اپوکسی

حلال اپوکسی برای تمیز کردن عمومی هنگام استفاده از رنگ عالی است. همچنین هنگام تراز کردن پرایمرها و پوشش‌های مبتنی بر اپوکسی استفاده می‌شود. در هنگام استفاده از رنگ های اپوکسی دارای خاصیت خشک شدن سریع، مقاوم در برابر شکوفه، براقیت عالی و خود تراز می باشد.

کاربردهای حلال رنگ اپوکسی

کاربرد حلال رنگ اپوکسی یا به صورت مستقیم و یا به صورت غیرمستقیم و به وسیله حلال رنگ بر روی انواع صنایع فلزی و غیرفلزی است. انواع رنگ ها می توانند در صنایع خودرو سازی، رنگ های صنعتی، رنگ های تزئینی، نساجی، غذایی، شیمیایی، چوب، کاغذ، لاستیک و پلاستیک و غیره مورد استفاده قرار گیرند.همچنین حلال رنگ اپوکسی استفاده زیادی در صنایع مختلف برای محافظت و پوشش تجهیزات و همچنین رنگ آمیزی دارد.

خطرات حلال های رنگ اپوکسی

هنگام استفاده از حلال رنگ اپوکسی باید احتیاط کرد. استفاده از عینک ایمنی و استفاده از دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی توصیه می شود.

خرید حلال رنگ اپوکسی از شیمی افسون

در هنگام خرید حلال اپوکسی حتما به تاریخ تولید و انقضای حلال رنگ توجه کنید. از آنجا که غلظت حلال در حلال رنگ‌های صنعتی و پوشش های محافظ متفاوت است و این تفاوت غلظت باعث ایجاد اختلاف غلظت می شود. این اختلاف غلظت باعث ایجاد اختلاف در مصرف می شود و برای پیشگیری از بروز اختلاف در غلظت ابتدا حلال با غلظت مشخص تهیه و سپس با غلظت کمتر خریداری شود.

برای خرید حلال رنگ اپوکسی با کیفیت، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. مجموعه‌ی شیمی افسون با افتخار شما را برای خرید این محصول راهنمایی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 16 =