تولیدکننده مواد اولیه کامپوزیت و فایبرگلاس
پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

نحوه استفاده از اروزیل

نحوه استفاده از اروزیل
چکیده این مطلب:

فهرست این محتوا: پنهان 1) نحوه استفاده از اروزیل چگونه است 2) فرایند تولید در نحوه استفاده از اروزیل 3) کاربرد اروزیل در نحوه استفاده ….

نویسنده: حیدر فیلی منتشر شده در: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ 865 بازدید

نحوه استفاده از اروزیل چگونه است

اروزیل انام علمی فوم سیلیکا (Fumed Silica) و فرمول شیمیایی sio2، ماده‌ای است سبک و حجم دهنده برای افزایش غلظت مواد و خواص چسبندگی که کاربردهای بسیاری  دارد. اروزیل در  کارخانه‌های رنگ‌سازی، سنگ‌های تزئینی، سرامیک‌سازی، مرکب‌سازی، روان کننده‌های بتن و صنعت فایبرگلاس کاربرد دارد.

نحوه استفاده از اروزیل

نحوه استفاده از اروزیل

فرایند تولید در نحوه استفاده از اروزیل

اروزیل از هیدرولیز سیلان با خلوص بالا در شعله اکسیژن و هیدروژن در دمای بیش از 1000 درجه سانتی‌گراد تولید می‌شود.

سیلیس دود دارای دو عملکرد اصلی است. تقویت استحکام مواد مختلف را افزایش می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در تعداد بیشتری از کاربردها مطابق با نیازهای دقیق کاربران استفاده شوند. کنترل رئولوژی به مشتریان این امکان را می‌دهد که ویسکوزیته یک سیستم را مطابق با نیازهای خودتنظیم کنند.

کاربرد اروزیل در نحوه استفاده از اروزیل

سیلیس دود یک محصول کاربردی اساسی است که در ساختمان‌سازی، خودرو، نیمه‌هادی‌ها و غیره استفاده می‌شود. به‌عنوان یک عامل تقویت‌کننده عملکرد عمل می‌کند و همچنین می‌تواند یک محصول را با بهبود اثرات ضد افتادگی و ته‌نشینی یا خواص سایشی بهینه کند.

سیلیس دود دار به‌عنوان یک عامل غلیظ کننده جهانی، یک غلیظ کننده در میلک شیک‌ها و یک عامل ضد انعقاد در غذاهای پودری عمل می‌کند؛ مانند سیلیکا ژل، به‌عنوان یک خشک‌کننده عمل می‌کند. به دلیل خاصیت انتشار نور در لوازم‌آرایشی استفاده می‌شود. از آن به‌عنوان یک ساینده سبک در محصولاتی مانند خمیردندان استفاده می‌شود.

کاربردهای دیگر شامل پرکننده در الاستومر سیلیکونی و تنظیم ویسکوزیته در رنگ‌ها، پوشش‌ها، جوهرهای چاپ، چسب‌ها، لوازم‌آرایشی، درزگیرها، لوازم‌آرایشی، مواد غذایی، نوشیدنی‌ها و رزین‌های پلی‌استر غیراشباع است.

سیلیس دود شده  یک‌ذره بسیار کوچک با سطح بسیار زیاد، خلوص بالا و تمایل به تشکیل زنجیره در فرآیند تولید شیمیایی است. ذرات با تزریق کلروسیلان ها مانند تتراکلرید سیلیکون به شعله هیدروژن و هوا تشکیل می‌شوند. این واکنش تضمینی تولید سیلیس دود و کلرید هیدروژن می‌کند.

سیلیس دود شده در کاربردهای لمینیت و ژل کت استفاده می‌شود و کنترل رئولوژیکی مناسب را فراهم می‌کند، درحالی‌که نازک شدن برشی بهینه و افزایش کاربرد نهایی را افزایش می‌دهد.

نحوه استفاده از اروزیل

نحوه استفاده از اروزیل به نوع آن بستگی دارد؛ یعنی  آب‌گریز یا آب‌دوست بودن آن نقش پررنگی دارد. گرید آب‌دوست اروزیل پیش از استفاده در آب حل می‌شود و بعد به باقی  مواد اضافه می‌شود.

استفاده از اروزیل

استفاده از اروزیل

سیلیس دود شده نیاز به هم زدن قابل‌توجهی دارد تا کاملاً در یک رزین مخلوط شود. استفاده از همزن مکانیکی فرآیند را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند اما اختلاط دستی کاملاً امکان‌پذیر است.

سیلیس دودی که به رزین با نسبت 0.7٪ – 1٪ (وزنی) اضافه می‌شود، یک رزین تیکسوتروپیک تولید می‌کند. 2-3٪ باعث ایجاد یک قوام ژل کوت می‌شود. درصدهایی تا 3% + را می‌توان برای تهیه خمیر پرکننده استفاده کرد، اگرچه پودرهای پرکننده اضافی نیز معمولاً موردنیاز است.

لطفاً توجه داشته باشید که افزودن سیلیس دود شده شفافیت سیستم‌های رزین شفاف را کاهش می‌دهد، به این معنی که برای تبدیل رزین لمینیت شفاف به ژل کت شفاف ایده آل نیست.

ذرات سیلیس دود شده بسیار کوچک هستند و به‌محض برداشتن، جابجایی یا مخلوط شدن مواد در هوا معلق می‌شوند. هنگام استفاده از این محصول در حالت خام، همیشه از دستکش محافظ و ماسک گردوغبار استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سه =