تولیدکننده مواد اولیه کامپوزیت و فایبرگلاس
پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

تمیز کردن کانتر رزینی

تمیز کردن کانتر رزینی
چکیده این مطلب:

نحوه تمیز کردن کانتر رزینی را بدانید و از کیفیت میزهای رزینی و درخشش آن لذت ببرید. در این مقاله از شیمی افسون روش های ….

نویسنده: حیدر فیلی منتشر شده در: ۲۶ دی ۱۴۰۱ 839 بازدید

کانتر رزینی آشپرخانه یکی از جدیدترین سبک های کانتر آشپرخانه است که به دلایل دوام، مقاوت در برابر اشعه ماوراءبنفش، مقاومت در برابر خراش، مقاومت در برابر حرارت، ایمنی مواد غذایی، سهولت نصب و سهولت تعمیر، امروزه مورد استقبال واقع شده است. تمیز کردن کانتر رزینی نیاز به ملاحظاتی دارد تا میز آشپزخانه شما همواره سالم باشد و درخشش خود را حفظ کند.

اپوکسی دقیقاً چیست؟

رزین اپوکسی نوعی پلاستیک سخت بسیار بادوام است که با مخلوط کردن رزین و هاردنر ساخته می‌شود. سپس اپوکسی روی سطح ریخته می‌شود و به‌طور یکنواخت پخش می‌شود و اجازه می‌دهد تا خودش را بگیرد. اگرچه اپوکسی مقدار کمی مواد شیمیایی فرار دارد اما این کار با خشک‌کردن متفاوت است. طوری که هر چه بیشتر صبر کنید، برای چندین روز یا حتی یک هفته سخت‌تر می‌شود.

برخی از مزایای اپوکسی این است که رنگ خود را برای سالها حتی در نور مستقیم خورشید حفظ می‌کند؛ که آن را برای حیاط‌خلوت، میزهای آشپزخانه در بیرون و همچنین در داخل عالی می‌کند. بعلاوه، اگرچه در هنگام خراشیدگی بسیار سخت و بادوام است، اما به‌راحتی قابل تعمیر است.

در بیشتر موارد، تنها کاری که باید برای ترمیم خراش انجام دهید، استفاده از کاغذ سنباده سبک برای از بین بردن لک است. سپس می‌توانید از یک ترکیب پولیش استفاده کنید تا درخشش را به سطح برگردانید. کیفیت صاف روکش اپوکسی تمیز کردن کانتر رزینی را آسان می‌کند.

این سطح صاف همچنین برای یک کانتر سالم و بدون کثیفی، مهم است. اپوکسی برای مقاومت در برابر حرارت نیز عالی است، اما نمی‌توانید یک تابه فوق‌العاده داغ را مستقیماً از روی اجاق‌گاز روی آن قرار دهید. بااین‌حال، اگر می‌خواهید دائماً تابه‌های فوق‌العاده داغ را روی آن قرار دهید، باید اپوکسی مخصوصی تهیه کنید که برای مقاومت در برابر حرارت تا 600 درجه فارنهایت ساخته‌شده است.

اپوکسی همچنین در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم است. این ویژگی می‌تواند عاملی برای قرار دادن یک کانتر در آزمایشگاه، آشپزخانه تجاری یا سایر برنامه‌های کاربردی پرکاربرد باشد. شما می‌توانید با خیال راحت اپوکسی را با مواد شیمیایی قوی مانند سفیدکننده، آمونیاک و بسیاری از حلال‌ها بدون مشکل تمیز کنید.

تمیز کردن کانتر رزینی

تمیز کردن کانتر رزینی

میزهای اپوکسی در برابر رطوبت، مقاوم در برابر شعله و مواد شیمیایی مقاوم هستند و نگهداری از آن‌ها را آسان می‌کند. اگرچه این کانترها بادوام هستند، اما موارد خاصی وجود دارد که باید بدانید تا بتوانید به‌درستی این سطوح را تمیز و نگهداری کنید. با مراقبت و تمیز کردن کانتر رزینی، میزهای رزینی تا سال‌های آینده زیبا و درخشان به نظر می‌رسند.

بهترین راه برای تمیز کردن کانتر رزینی

مانند هر کانتر دیگری، همیشه برای تمیز کردن کانتر رزینی بهتر است فوراً با یکپارچه مرطوب، محل را پاک‌کنید. به‌این‌ترتیب از مشکلاتی که هنگام ریختن موادی که به‌سختی خشک می‌شود جلوگیری می‌کنید. بااین‌حال، بسیاری از موادی که روی کانتر رزینی می ریزند، مهم نیست که چقدر خشک می‌شوند، به‌سختی به اپوکسی می‌چسبند؛ که اکثر برای تمیز کردن کانتر رزینی فقط با یک اسفنج یا پارچه مرطوب نسبتاً آسان می‌کند.

همچنین می‌توانید از یک اسپری پاک‌کننده مانند شیشه‌پاک‌کن استفاده کنید تا سطح تمیز بدون لک و براق و بدون رگه داشته باشید. اگر میز شما شروع به کدرشدن کرد، می‌توانید یک پوشش بسیار نازک از روغن معدنی را روی آن پاک‌کنید و سپس آن را با یک حوله خشک صاف کنید.

رزین اپوکسی به‌خودی‌خود بادوام، مقاوم در برابر رطوبت و شعله است و در برابر انواع لکه و واکنش‌های شیمیایی بسیار مقاوم است. این ماده آن را به یک ماده عالی برای محیط‌های سخت آزمایشگاهی و آزمایشگاه‌هایی تبدیل می‌کند که مواد شیمیایی مختلف و آتش‌سوزی‌های احتمالی را مدیریت می‌کنند. بااین‌حال، مانند هر ماده دیگری که وجود دارد، رزین اپوکسی را باید تمیز نگه‌دارید و برای حفظ سلامت آن، باید اصول اولیه نحوه تمیز کردن کانتر رزینی و نگهداری سطوح رزین اپوکسی را بدانید.

زیبایی کانتر رزینی

زیبایی کانتر رزینی

روش تمیز کردن میز رزینی

یک آزمایشگاه تمیز یک آزمایشگاه ایمن است و برای اطمینان از دوام طولانی میزهای رزین اپوکسی، ترفندهای تمیز کردن میز رزینی زیر را به یاد داشته باشید:

از مواد ساینده استفاده نکنید.

به‌هیچ‌عنوان از محلول‌های تمیزکننده و پاک‌کننده‌های همه‌منظوره استفاده نکنید، زیرا آن‌ها فقط سطح میز را کدر می‌کنند و درخشندگی میز و کانتر رزینی شمارا از بین می‌برند.

از الکل استفاده نکنید.

برخی افراد معتقدند الکل بهترین ضدعفونی‌کننده برای هر چیزی است. متأسفانه، وقتی صحبت از تمیز کردن کانتر رزینی به میان می‌آید، ممکن است استفاده از الکل برای تمیز کردن رزین‌های اپوکسی به ذهن شما برسد اما استفاده از الکل نیز یک اشتباه بزرگ است؛ بنابراین، از آن استفاده نکنید.

نوع مناسب پاک‌کننده را انتخاب کنید.

اکثر پاک‌کننده‌های خانگی که با مقداری آب و صابون ظرف‌شویی ملایم مخلوط شده‌اند، برای اکثر کانتر های رزینی کارآمد هستند. برای حفظ سطح رزین اپوکسی در بهترین شکل، از روغن معدنی یا مورفی به‌صورت محافظه‌کارانه برای تمیز کردن هفتگی یا ماهانه استفاده کنید. از استفاده بیش‌ازحد از آن خودداری کنید زیرا باعث کدر شدن سطح می‌شود. در صورت ریزش قابل‌توجه، از استون یا تینر رنگ برای تمیز کردن کانتر رزینی استفاده کنید.

از نوع پارچه توصیه‌شده استفاده کنید.

منتظر نمانید تا کثیفی‌ها سطح میز شمارا خیس کند و سپس به فکر تمیز کردن آن باشید. به‌سرعت مقدار کثیفی را کنترل کنید و هر لکه‌ای را که مشاهده کردید بلافاصله پاک‌کنید! یک حوله یا پارچه کهنه هم عالی عمل می‌کند. این نوع پارچه‌ها نسبت به سطح ملایم بوده و جذب بالایی دارند.

تمیز کردن با بخار مشکلی ندارد.

هنگامی‌که مخلوط آب و گرما را روی رزین اپوکسی خود اعمال می‌کنید، هیچ آسیبی به سطح نمی‌بینید، آن‌ها ساختار لکه را شل می‌کنند و پاک کردن آن را آسان می‌کنند. هنگام تمیز کردن کانتر رزینی می‌توانید از انواع مختلف تجهیزات بخارشوی استفاده کنید. اینکه آیا از بخارشوی کوچک یا بزرگ‌تر استفاده می‌کنید معمولاً به‌اندازه سطوحی که می‌خواهید تمیز کنید بستگی دارد.

نگهداری و تمیز کردن مناسب برای طول عمر کانتر های رزین اپوکسی شما ضروری است. تا زمانی که به دستورالعمل‌های تمیز کردن و مراقبت‌های ذکرشده در بالا پایبند باشید، نه‌تنها کانتر های رزینی با ماندگاری طولانی‌تری خواهید داشت، بلکه کانترهای کاربردی و براق نیز خواهید داشت.

درمجموع تمیز کردن کانتر رزینی یک ضرورت است. اگر می‌خواهید عمر میزهای خود را افزایش دهید و میکروب‌ها را کاهش دهید، باید کانترهای اپوکسی خود را تمیز کنید.

تمیز کردن میز رزینی

تمیز کردن میز رزینی

مرحله 1: تمام کثیفی‌ها و زباله‌ها را با استفاده از یک دستمال‌کاغذی پاک‌کنید.

مرحله 2: از یکپارچه میکرو فیبر تمیز برای پاک کردن میزهای اپوکسی خود با صابون ظرف‌شویی استفاده کنید.

مرحله 3: از یکپارچه میکرو فیبر خشک و تمیز برای پاک کردن میزهای اپوکسی خود استفاده کنید.

هرگز از مواد ساینده مانند کاغذ سنباده استفاده نکنید مگر اینکه بدانید در حال انجام چه‌کاری هستید. بهتر است از مواد نرم مانند پارچه میکرو فیبر استفاده کنید و از هرگونه پد اسکراب خودداری کنید.

هرگز از مواد شیمیایی استفاده نکنید زیرا ممکن است به اپوکسی شما واکنش نشان دهد و باعث آسیب شود.

همیشه فوراً لکه ها را تمیز کنید تا از مشکلات جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + دو =